Monday, August 10, 2009

PEWARIS Kota Samarahan

Assalamualaikum....

Lama juga tidak berkesempatan menulis...hari-hari bekerja diwarnai dengan pelbagai mesyuarat dan tugasan lain, tetapi hati tetap seronok sebab sekurang-kurangnya masa ini terisi dengan pelbagai pekara yang bermanfaat, insya'Allah! Bila ada program bersama remaja saya jadi suka, sebab tahu akan bertambahlah lagi mereka-mereka yang akan mewarnai pesada dakwah bumi Kenyalang..

Pada 24 hingga 26 Julai lepas, 49 pelajar dari 5 buah sekolah menengah Bahagian Samarahan mengambil bahagian dalam Perkampungan Wawasan Remaja Islam Sarawak (PEWARIS) Siri 2. Bersemangat mereka mengikuti pelbagai aktiviti sepanjang perkampungan dan melihat pada harapan di wajah mereka,saya percaya mereka akan menjadi pewaris penyambung risalah Nabi dimasa depan! Insya'Allah, 3 tahun dari sekarang, nama-nama mereka pasti akan bersama-sama mewarnai program-program latihan untuk remaja-remaja Islam di Kuching dan Kota Samarahan khususnya! Dari pengalaman setahun lebih bersama BPP-MIS, saya melihat apabila diberi ruang dan peluang, anak-anak remaja ini akan menjadi kreatif, proaktif dan penuh tanggung jawab membela agama, bangsa dan nusa!

Tahniah anak-anak PEWARIS Generasi 2 dan terima kasih kepada pengetua dan guru-guru dari SMK Kota Samarahan, SMK Muara Tuang, SMK Pesantren, SMK Asa Jaya, SMK Sadong Hilir di atas sokongan dan kerjasama yang diberi kepada kami. Harapan kami, insya'Allah, anak-anak PEWARIS ini akan bermula dengan berbakti kepada sekolah masing-masing sebagai membalas jasa di atas pendidikan yang diterima!

Kepada Naim,Shams dan Khairul, terima kasih kerana terus sudi meluangkan masa, mengemaskini module, terus bersemangat mendidik dan tidak jemu membantu! Begitu juga anak-anak fasilitator Siti Nurbaya, Bob Syahmeer, dan Hisham, sebab senantiasa sudi bersama! Untuk Ayu (Siti Rohayu) selamat datang ke dalam kumpulan barisan fasilitator BPP-MIS! Terima kasih atas semua "imput"! Kepada barisan fasilitator baru,Erwina,Zaimah, Shazwanie, Seni Julita, Siti Khasumawati,Saufi, Mohd. Kamal,Harith Danial,Shahrulnizam dan Norazam, terima kasih dan teruskan perjuangan serta jangan jemu belajar untuk mempertingkatkan diri dan potensi yang ada!

Pada anak-anak AJK, Mohd. Mahdi, Zarul Faizi, Rizki Resturi Ayu (Ekin), Azsalbiah, Salasiah dan Azimaziah, terima kasih di atas kerjasama dan sokongan semua dan membantu melicinkan perjalanan program! Untuk semua kita jumpa lagi dilain program, insya'Allah!

Akhir kata, dengan datangnya Ramadhan, kita mula berpesta ibadah dan sama-sama mempertingkatkan ketaqwaan kepada Yang Maha Esa!Semoga jasa-jasa anak-anak semua dibalas dengan kebaikkan dan berkekalan dalam Rahmat NYA!

Wassalam.

No comments: